Friday, June 19, 2009

you go to jail, don't pass GO, don't collect $200.

can friendship be measured in terms of money?

when he asked me to help him, i said yes.

i asked him for the same favour, he rejected outright.

ok.

wow.

i'm not feeling bitter, just kinda disappointed. neither am i saying he's duty obliged to return the favour. just that it feels like a slap in the face with the curt rejection.

i can touch my heart and say that i try my best to help my friends when they need it, even if it means sacrificing certain stuff. i can help a friend who needs to meet a quota for number of interviews made; i can give free tuition if they need it; if they have urgent things to do i can help to relieve the load...etc etc

just disappointed that some people don't feel that way.

maybe i should rethink my beliefs about friendship.

when i wasn't picking up calls today, i was pondering about this issue. i'm a very soft-hearted person, meaning when someone asks me for help, as long as it's within my means, even if i really don't feel like doing it, most likely i'll still oblige.

does that make me weak? or more vulnerable? or does that mean i'm naive?

记得---张惠妹

词:易家扬 曲:林俊杰

谁还记得 
是谁先说永远的爱我
以前的一句话是我们
以后的伤口

过了太久
没人记得当初那些温柔
我和你手牵手 
说要一起走到最后

我们都忘了 这条路走了多久心中是清楚的 
有一天 有一天都会停的
让时间说真话 虽然我也害怕
在天黑了以后 我们都不知道会不会有以后

谁还记得 是谁先说永远的爱我
以前的一句话是我们以后的伤口
过了太久 没人记得当初那些温柔
我和你手牵手 说要一起走到最后

我们都累了 却没办法往回走
两颗心都迷惑 怎么说 怎么说都没有救
亲爱的为什么 也许你也不懂
两个相爱的人等着对方先说想分开的理由

谁还记得 爱情开始变化的时候
我和你的眼中看见了不同的天空
走的太远 终于走到分岔路的路口
是不是你和我 要有两个相反的梦

谁还记得 是谁先说永远的爱我
以前的一句话是我们以后的伤口
过了太久 没人记得当初那些温柔
我和你手牵手 说要一起走到最后

我和你 手牵手 说要一起 走到最后...

an emo song for an emo evening.

anyway hope zhiyang can get into top 3 to go taiwan. in terms of vocals, character and experience he probably pawns the rest, so jiayou!=D

No comments:

Post a Comment